نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
13822
-
الف
+

بهترین سریال های کمیدی تلویزیون ایران در 40 سال اخیر

کانال تلویزیونی آی فیلم 2 برای مخاطبانش پربیننده ترین سریال های کمیدی تلویزیون را به نشر می رساند.

کانال تلویزیونی آی فیلم 2 برای کسب رضایت مخاطبان خود، پربیننده ترین سریال های کمیدی را به نشر می رساند.

به گزارش آی فیلم 2 ، بخش مهمی از تولیدات تلویزیونی که قابلیت جذب مخاطبان میلیونی را دارد، سریال های تلویزیونی‌ هستند که بیشتر آن ها را آثار کمیدی تشکیل می‌دهند.

اکنون در ادامه به بخش مهمی از آثاری که مورد توجه نویسندگان ، کارگردان‌ها و در نهایت مخاطبان قرار گرفته‌ و همچنان برخی از آن ها از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 نشر شده است ، نگاهی می‌اندازیم.

«روزی روزگاری»

این سریال به کارگردانی «امرالله احمدجو» به تازگی از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 به نشر رسید و نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

«روزی روزگاری» در نگاه اول یک اثر کمیدی به حساب نمی‌آید، اما در لایه‌های درونی آن با یک کمیدی درخشان و جذاب روبه‌رو هستیم که مخاطب را با خود همدل و همراه می‌کند.

در بخش مهمی از شخصیت‌های اصلی و مکمل این سریال ، طنزی کمرنگ به کار گرفته شده که به خوبی در وجود آن ، جا افتاده است.

«محمد فیلی» با نقش آفرینی بسیار خوب در کرکتر «بسیم‌بیک» باعث شد این سریال در اولین نشر خود ، مورد توجه میلیون‌ها مخاطب قرار بگیرد و حتی تکیه‌کلام‌هایش وارد فرهنگ بازار و گذر شود.

«آرایشگاه زیبا»

این سریال یکی از جذاب‌ترین ساخته‌های «مرضیه برومند» است که لحنی شیرین و دلنشین دارد. «آرایشگاه زیبا» داستان یک مرد میانسال مجرد را روایت می‌کرد که سلمانی اش محل گردآمدن اهالی محله بود.

مهم‌ترین نقطه قوت این سریال، فلم نامه آن است که در دو بخش می‌گذرد: نخست زندگی شخصی «اسدخمارلو» و فامیلش و دیگری داستان هایی که در سلمانی می‌گذرد.


«ساعت خوش»

اواخر سال 1371 گروهی به سرپرستی و کارگردانی «مهران مدیری» مقابل کمره قرار گرفتند و کار خود را به بهترین شکل انجام دادند.

«ساعت خوش» از آیتم‌های مختلفی تشکیل شده بود که بسیاری از این آیتم‌ها تا هنوز در ذهن مخاطبان باقی مانده است.


«همسران»

زوج هنری بیرنگ و رسام که در دهه 60 آثار موفقی را خلق کرده بودند، اوایل دهه 70 سریالی ساختند که بعدها به سریال‌های آپارتمانی مشهور شد.

«فردوس کاویانی» و «مهرانه مهین‌ترابی» ستاره‌های این سریال هستند که به بهترین شکل به کرکترهای مورد نظر رسام و بیرنگ جان بخشیده‌اند.


«خانه سبز»

داستان یک فامیل که در طبقات مختلف یک ساختمان ساکن شده و رابطه عاطفی خاصی هم بینشان برقرار است.«خانه سبز» به مرور به یک کمیدی جذاب نزدیک می‌شود.

«خسرو شکیبایی» بدون هیچ تردید یکی از ستاره های «خانه سبز» است.


«زیر آسمان شهر»

یکی از تجربه‌های موفق در زمینه ساخت سریال های کمیدی بود که همزمان با تولید نشر می‌شد ، قصه ساده و آشنای چند همسایه در آپارتمانی رهایشی بود که هریک از آن ها نماینده بخشی از جامعه بوده و تمثیل یک شخصیت به حساب می‌آیند.

در این سریال باید به نقش آفرینی کرکتری به نام «خشایار مستوفی» نگهبان اعصاب خراب و بداخلاق ساختمان اشاره کنیم که واقعا مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. 



«پاورچین»

سریال «پاورچین» ساخته «مهران مدیری» ابتدا داستان را به یک شکل خاص آغاز کرد که در همان چند قسمت اول مورد استقبال قرار نگرفت و او با هوشمندی خاصی قصه خود را تغییر داد و با استفاده از یک منطقه خیالی به نام «برره» پایه‌های موفقیت پاورچین را بنیان گذاشت.


«شب‌های برره»

موفقیت همه‌ جانبه «پاورچین»  به «شب‌های برره» ختم شد .

«شب های برره» در بین مخاطبان تلویزیون محبوبیت خاصی پیدا کرد چنان که اکنون به درخواست بسیار بالای مخاطبان فارسی زبان در کانال تلویزیونی آی فیلم 2 در حال نشر می باشد.

«سه در چهار»

«سه در چهار» ساخته «مجید صالحی» داستان دو باجه به نام‌های سیروس و رحمان است که تصمیم می‌گیرند با مشارکت یکدیگر، یک شرکت خدماتی تأسیس کنند. از آنجایی که آنها بودجه ای برای راه‌اندازی شرکت ندارند، سیروس خانه‌ی خود را به گروی داده و به همراه خانواده‌اش به خانه رحمان نقل مکان می‌کند و ...

«متهم گریخت»

«متهم گریخت» با فلمنامه جذابش یکی از بهترین کمدی‌های تلویزیون ایران در سه دهه اخیر بود و «رضا عطاران» هم در انتخاب بازیگران و کارگردانی آن به نحو احسنت عمل کرد.

«هاشم» از شهر کوچک خود برای کار و زندگی بهتر به تهران می آید اما هر دفعه با مشکلاتی روبرو می‌شود که حتی تا پای مرگ پیش می‌رود.


«خانه به دوش»

این سریال کمیدی به کارگردانی «رضا عطاران» توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

قصه «ماشاءالله خان» مردی از طبقه ضعیف جامعه که برای روزی حلال زحمت بسیار می‌کشد و در مقابل او باجناقش اصلان قرار دارد که از تقابل این دو، بخش مهمی از داستان شکل می‌گیرد. 

«من یک مستاجرم»

«من یک مستاجرم» یکی از سریال هایی بود که در کانال تلویزیونی آی فیلم 2 برای مخاطبان علاقمند به ژانر کمیدی به نشر رسید.

«پریسا بخت آور» کارگردان این سریال به سراغ موضوع کرایه نشینی رفته و به زبان کمیدی این مشکلات را به تصویر کشیده است.


«ساختمان پزشکان»

این سریال به کارگردانی«سروش صحت» داستان کمیدی از یک داکتر امراض روانی و ماجراهای او را در یک کلینیک روایت می کند که تاکنون هم طرفداران بسیاری دارد.


سریال «پایتخت»

یکی از سریال‌های دنباله‌دار تلویزیونی «پایتخت» است. پایتخت به کارگردانی «سیروس مقدم» و با نقش آفرینی «محسن تنابنده» یکی از آثار موفق تلویزیون ایران است.

سریالی با موضوعیت خانواده «نقی» که در هر فصل با ماجراهای مختلفی روبه‌رو می‌شوند.



«دودکش»

سریال کمیدی «دودکش» از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 به نشر رسید که در پی استقبال بینندگان سری دوم این سریال هم با نام «پادری» نشر شد.

«محمدحسین لطیفی» کارگردان این سریال به سراغ دو خانواده از طبقه متوسط جامعه رفته که یکی از آن ها یک قالین شویی ساده و کم‌ درآمد را اداره می‌کند و دیگری یک ورشکسته تمام عیار به حساب می‌آید.

«در حاشیه 1 و 2 »

سریال کمیدی «در حاشیه» به کارگردانی «مهران مدیری» است.

«در حاشیه 2» به تعقیب فصل اول این سریال از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 نشر شد و مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفت.

سریال‌های کمدی دیگر

در ادامه با توجه به تعداد بالای سریال‌های کمیدی فقط به ذکر نام بخش مهمی از آن ها اکتفا می‌کنیم:

«پلاک 14»، «ببخشید شما»،«مرد هزارچهره»، «مرد دو هزار چهره»، «جایزه بزرگ» و «نقطه چین» ساخته «مهران مدیری».

«پیامک از دیار باقی» و «چهاردیواری» ساخته «سیروس مقدم» سریال‌های «راه در رو»، «عید امسال»، «زن‌بابا»، «خوش‌نشین‌ها»، «نقطه سرخط» و «خروس» ساخته‌های «سعید آقاخانی».

«چارخونه»، «شمعدانی»، «لیسانسه‌های 1و2» از ساخته‌های «سروش صحت».

«بدون شرح»، «کمربندها را ببندیم»، «باغچه مینو» و «زندگی به شرط خنده» ،«پشت کنکوری‌ها» و «یادداشت‌های کودکی» به کارگردانی «پریسا بخت‌آور» .

«هتل»، «ورثه آقای نیکبخت»، «کارآگاه شمسی» و «مادام و اتومبیل» و «تهران ـ 11» از ساخته‌های «مرضیه برومند»

«فرار بزرگ» و «کت جادویی» ساخته «محمدحسین لطیفی».

«آژانس دوستی» به کارگردانی مشترک «احمد رمضان‌زاده»،«حمیدرضا صلاحمند» و «اکبر منصورفلاح».

م ح

 

نظر شما
ارسال نظر